יום שישי, 27 ביוני 2014

דובדבנים בכיסונים

השבוע זכיתי להשתתף בסדנת בישול מיוחדת לדיאטניות, שאורגנה על ידי חברת אסם במסגרת האירוע "דיאטנים מבשלים בתחנה". האירוע התקיים במתחם התחנה בתל אביב, ובין מגוון הסדנאות שנערכו במקום בחרתי בסדנת כיסונים, בהנחייתה של השפית המוכשרת סבינה ולדמן. בחרתי במיוחד בסדנה זו, בתקוה להשיג מתכונים וטיפים שיהיו ידידותיים לכליות. למשל, איך להכין רוטב לכיסונים שאינו מבוסס על רוטב הסויה העתיר במלח?
ואכן, היו בטוחים שלא הנחתי לסבינה עד שיצאתי עם כל המידע הדרוש, והמתכון הראשון מהסדנה לפניכם: כיסוני דובדבנים, או ורניקס במילוי דובדבנים אם לדייק. המתכון פשוט, כל רכיביו ידידותיים לכליות, וזה הזמן לנצל את עונת הדובדבנים ולזכות  בורניקס ריחניים ועסיסיים תוצרת בית.

ורניקס דובדבנים


המצרכים (כ -25 יחידות)

לבצק

1 כוס קמח חיטה לבן
חצי כוס מים רותחים
1 כף חמאה או שמן קנולה
1 חלמון - יש במתכון המקורי - אבל קיבלתי רשות מסבינה לוותר עליו. עדיף לוותר על מנת "לחסוך" בכמות הזרחן במנה (אני עשיתי בלי ויצא מצוין).
קורט מלח
רבע כוס קמח חיטה לבן

אופן ההכנה לבצק

מערבבים בקערה עמוקה כוס קמח עם המים הרותחים. מוסיפים את המלח והשמן וממשיכים לערבב. מוסיפים את רבע כוס הקמח הנוספת ולשים לקבלת בצק הומוגני וגמיש. עוטפים בניילון נצמד ושמים במקרר לחצי שעה.

הבצק הולך למקרר

מכינים את המילוי:

המצרכים

כוס דובדבנים מגולענים טריים או קפואים(לא מופשרים)
כף סוכר או שקית סוכר וניל

אופן ההכנה

מערבבים בקערה את כל חומרי המילוי.

מכינים את הורניקס

מחלקים את הבצק לשני חלקים. חלק אחד מניחים עטוף בנילון בצד, את השני מרדדים לעלה דק על משטח מקומח. חשוב להזיז את העלה מדי פעם על מנת לוודא שלא נדבק למשטח. קורצים מהבצק עיגולים בקוטר 5-6 ס"מ. מניחים במרכז כל עיגול כפית מהמילוי (2 חצאי דובדבנים) ומקפלים לחצי ליצירת כיסון. מהדקים היטב את הקצוות, ומניחים על משטח מקומח (מומלץ להניח על מגבת מקומחת).  אם לא מבשלים מיד מומלץ להקפיא.

קורצים עיגולים מהבצק

דובדבנים מגולענים 

ממלאים את הבצק (1)

ממלאים את הבצק (2)

מוכן לבישול או הקפאה

מוכן לבישול או הקפאה (2)

הגשה

מרתיחים מים בסיר גדול עם חצי כפית מלח. מבשלים את הכיסונים (אין להפשיר לפני הבישול), כ-20 יחידות בכל פעם. מבשלים עד שהכיסונים צפים, ודקה נוספת. אם הם היו קפואים מבשלים דקה נוספת. מוציאים בעזרת כף מחוררת ומעבירים לקערה עם 2 כפות חמאה קרה וכפית אבקת סוכר. מערבבים עד שהחמאה נמסה והופכת לרוטב. מגישים מיד!

מוכן לאכילה 1

מוכן לאכילה 2

מוכן לאכילה 3


ערך תזונתי לכיסון (עם הרוטב)


38 קלוריות, 5.5 גרם פחמימות, 0.6 גרם חלבון, 1.4 גרם שומן, 8 מ"ג זרחן, 20 מ"ג אשלגן, 15 מ"ג נתרן.
מתאים לאנשים עם סוכרת: כל 2-3 כיסונים מחליפים פרוסת לחם מבחינת כמות הפחמימות. אפשר גם להחליף את הסוכר בממתיק מלאכותי , ואז כל כיסון יכיל 36 קלוריות, 4.8 גרם פחמימות.

בתאבון! 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה